fbpx

„Zapewnienie pracownikom posiłków jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej”.

Autor artykułu:
Novomatic
Spis treści:

Martyna Korczak-Janik opiekuje się pracownikami firmy NOVOMATIC Technologies Poland (NTP). Monitoruje rynek i ofertę benefitów, umożliwiając osobom zatrudnionym w NTP korzystanie z wartościowych udogodnień.

Co skłania NOVOMATIC Technologies Poland do tego, aby zapewniać posiłki swoim pracownikom? Jakie płyną z tego korzyści?

Dofinansowanie posiłków dla naszych pracowników i wybór wygodnej platformy do obsługi zamówień, są bardzo dobrze postrzegane przez załogę. Współpraca z Lunchingiem daje nam możliwość zaoferowania benefitu, który wyróżnia się konkurencyjnością na rynku pracy, a co najważniejsze – oszczędza wszystkim zarówno czas, jak i finanse. W bezpośrednim otoczeniu firmy oferta gastronomiczna jest raczej ograniczona. Przywożone posiłki niwelują ten problem, przy okazji – w normalnym trybie pracy – dają możliwość spędzenia wspólnych chwil w kantynie.

Czy możemy zdradzić czytelnikom kwotę dofinansowania?

Wolelibyśmy, aby pozostało to naszą słodką tajemnicą. Posiłki są współfinansowane w kwocie, która sprawia, że pracownicy wyraźnie czują opiekę ze strony firmy.

Od 2018 r. dofinansowanie i cała organizacja posiłków przebiega na platformie Lunching? Jakie masz doświadczenia z obsługą tego benefitu?

Platforma zminimalizowała prace po stronie administracji i księgowości oraz przejęła obsługę naszych pracowników w pozostałych obszarach – takich jak dostawy, logistyka, reklamacje czy rozliczenia.

Całościowa obsługa benefitu, realizowana przez Lunching, w znacznym stopniu zmniejszyła zakres naszych obowiązków oraz zdjęła z nas konieczność poszukiwania nowych ofert i dostawców.

Część zespołu NOVOMATIC pracuje zdalnie, dlatego wdrożyliście benefit Lunching dla pracy hybrydowej. Dlaczego zdecydowaliście się na kontynuację dofinansowania posiłków również z dostawą do domu?

Praca w trybie Home Office stawała się w ostatnich latach coraz bardziej popularna, a obecnie jest wręcz wymuszona przez warunki, w których przyszło nam funkcjonować. Realizowanie dostaw bezpośrednio do domów naszych pracowników musi być nie lada wyzwaniem. Cieszymy się, że jest to dalej możliwe i chętnie z tej możliwości korzystamy.

Wiele się zmieniło w ciągu ostatnich miesięcy. Czy zmieniła się również Wasza strategia dotycząca benefitów pracowniczych?

Wiele benefitów straciło na znaczeniu ze względu na ograniczenia, jakie niesie ze sobą pandemia. W tej chwili po prostu nie ma możliwości korzystania z niektórych z nich. Basen, siłownia, squash, starty w zawodach sportowych, wyjścia do kina, wieczorne spotkania miłośników gier planszowych, spotkania integracyjne poszczególnych teamów, a nawet całej firmy i wiele innych atrakcji zostało zawieszonych. Tym większą wagę stanowi możliwość zapewnienia posiłku dostarczanego do domu w bezpieczny sposób. To coś, co nie traci na znaczeniu i na pewno będzie zapamiętane, zgodnie ze starym przysłowiem – przez żołądek do serca :).

Czy posiłki są, Twoim zdaniem, benefitem pasującym do nowej rzeczywistości?

Zapewnienie pracownikom posiłków jest w otaczającej nas obecnie rzeczywistości ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Rutynowe, wygodne zamawianie lunchu łagodzi stres związany z aktualną sytuacją. Nie ma problemu z zakupami, gotowaniem czy organizowaniem dostaw na własną rękę. Przy zmianie trybu pracy pomiędzy zdalnym a pracą w biurze, jedna platforma codziennie używana do zamawiania posiłków wpasowywuje się idealnie w potrzeby pracowników.

Jak jedzenie wypada finansowo na tle innych benefitów? Czy jest to benefit opłacalny dla firmy?

Benefity postrzegamy jako formę zasygnalizowania naszym pracownikom, że są ważni i stanowią rdzeń firmy. Tego typu dodatków nie można rozpatrywać w kategorii opłacalności finansowej, gdyż zawsze stanowią pewien koszt. Dlatego trafność doboru benefitów jest kluczowa. Staramy się tworzyć pakiet benefitów w porozumieniu z załogą tak, aby były zgodnie z potrzebami poszczególnych osób czy grup pracowników.

Trudno mi się powstrzymać, aby nie zapytać. Czy osobiście możesz polecić Lunching innym pracodawcom? Jeśli tak, to dlaczego?

Jeśli pracodawca chce zapewnić swojej załodze posiłki, to Lunching jest dobrym rozwiązaniem. Panowanie nad codziennym wyborem dań kilkuset pracowników, systemem dostaw i reklamacji to złożony proces. Skorzystanie z platformy Lunching.pl maksymalnie upraszcza realizację tego benefitu. Przejmujecie logistykę całego przedsięwzięcia, zapewniając przy okazji elastyczność oferty i jej różnorodność – śniadania, pieczywo, lunche, desery. Nie bez znaczenia jest też możliwość dowolnego wyboru adresu dostawy – do biura lub do domów. To wszystko decyduje o atrakcyjności i wygodzie tego rozwiązania.

Serdecznie dziękujemy za Twój czas.

Rozmawiała Danuta Pawlik.

Zapisz się do Newslettera

Webinary   ||   Raporty  ||   Wpisy i porady  ||   Ebooki  ||   Newsy branżowe

Przeczytaj również: