fbpx

Lunching – posiłki dla pracowników w produkcji, przemyśle, logistyce. Jakie są możliwości wirtualnej stołówki?

Autor artykułu:
posiłki w fabrykach
Spis treści:

Jeśli odpowiadacie za organizację posiłków dla pracowników w zakładzie przemysłowym, hali magazynowej czy przy produkcji, możecie to zrobić w bardzo prosty sposób. Wirtualna stołówka Lunching jest elastycznym narzędziem, które wypróbowało już kilkadziesiąt firm w całej Polsce. Możecie za pośrednictwem tej platformy zorganizować każdy rodzaj posiłku, o każdej porze, w kilku budynkach, a nawet kilku miejscowościach jednocześnie. W Lunching możecie włączyć dofinansowanie posiłków dla całości lub części zespołu w wybranej kwocie dziennej lub miesięcznej oraz wprowadzić posiłki regeneracyjne.

Jeśli benefit pracowniczy w postaci dofinansowanych posiłków obejmuje również pracowników biurowych, nie musicie szukać dla nich osobnych opcji. Klienci z sektora przemysłowego podkreślają, że kluczową cechą Lunching, która pomaga im w ich pracy, jest właśnie elastyczność.

Jakie rodzaje posiłków zapewnia Lunching w przemyśle?


Śniadania

Najczęściej opcję śniadań włączamy w firmach, które pracują na kilka zmian. Często śniadanie przywożone o godzinie 7 rano jest już połową dnia Waszych pracowników. Na śniadanie dla osób pracujących fizycznie proponujemy sycące, duże kanapki na zimno lub na ciepło, kebaby. Jeśli Wasz budżet na pracownika nie przekracza 5 zł, mogą to być duże drożdżówki. 

Śniadania w Lunching pracownicy muszą zamówić dzień wcześniej zazwyczaj do godziny 16 (to zależy od dostawcy). 

Obiady

To flagowy produkt Lunchingu. Obiad jest najważniejszym posiłkiem w ciągu pracy każdego pracownika. Jakość obiadu wpływa na produktywność i ogólny stan zdrowia ludzi. Jeśli organizujecie posiłki dla pracowników z Lunching w pierwszej kolejności ustalamy, co Wasi pracownicy chcą jeść na obiad. Możemy określić, czy mają mieć w swoim menu jedną restaurację czy kilka do wyboru. Nasi klienci z sektora przemysłowego zazwyczaj proszą o jedną, maksymalnie dwie podstawowe restauracje, które specjalizują się w tradycyjnej kuchni polskiej i zestawach obiadowych składających się z zupy i drugiego dania. Jeśli takie obiady nudzą się pracownikom, możemy dołączyć raz w tygodniu pizzerię lub lokalnego dostawę kuchni azjatyckiej. 

Obiady w Lunching zamawia się tego samego dnia z około 3-godzinnym wyprzedzeniem (to zależy zawsze od dostawcy i lokalizacji).

Posiłki regeneracyjne 

Jeśli części spośród Waszych pracowników należą się posiłki regeneracyjne, możecie im to zapewnić w Lunching. Już sam fakt, że udostępnicie im platformę z posiłkami o określonej kaloryczności, które mogą zamówić na koszt pracodawcy, spełnia Wasz ustawowy obowiązek. W przypadku posiłków profilaktycznych firmy najczęściej decydują się na jednego dostawcę, który posiada zmienne menu. Są to duże, kaloryczne dania w niskich cenach. Możecie jednak zaproponować pracownikom większy wybór restauracji. Wszystko zależy od Was, no i od liczby pracowników. 

Jeśli jesteście zainteresowani wszystkimi możliwymi formami posiłków regeneracyjnych, nie tylko w Lunching, to polecamy Wam wywiad z Katarzyną Kwasek-Janik, specjalistką BHP oraz artykuł zawierający wszystkie przepisy i ich interpretacje “Posiłki regeneracyjne – dla kogo, jak i kiedy”.

Diety pudełkowe

Jeśli z benefitu Lunching korzystają wszyscy pracownicy Waszej firmy, to warto włączyć w menu pudełka, ponieważ może znaleźć się kilka zainteresowanych nimi osób, najpewniej  wśród kadry zarządzającej lub administracji. Osoby pracujące przy biurkach nie zawsze chcą jeść duże kaloryczne porcje. Pudełka mogą być dla nich ciekawą alternatywą. W Lunching jest opcja zamówienia pudełka tylko z obiadem.

Diety pudełkowe zamawia się z dwudniowym wyprzedzeniem. Są przywożone zarówno do firmy, jak i do domu (to zależy od modelu współpracy). 


Jak pracownik zamawia jedzenie?

Każdy pracownik zakłada swoje konto na Lunching (lub robimy to za niego). Lunching można otworzyć, korzystając z telefonu, komputera lub infokiosku, który stawiamy w zakładzie pracy. Można wejść na swoje konto za pośrednictwem przeglądarki, wpisując www.lunching.pl lub otwierając specjalną aplikację mobilną Lunching.

Po otworzeniu aplikacji lub strony i zalogowaniu pracownikowi wyświetli się menu, które wspólnie z Wami dla niego skomponowaliśmy. Jeśli macie pracowników w kilku lokalizacjach, każdemu wyświetli się tylko ta restauracja, która obsługuje jego zakład. Jeśli ustaliliśmy, że ma mieć wybór z kilku restauracji, menu będzie odpowiednio bogatsze. 


Jak się rozlicza pracownik?

Zamawiając posiłek aplikacja podpowiada pracownikowi, ile do obiadu dopłaca mu pracodawca, a ile będzie musiał zapłacić sam. Po tygodniu roboczym otrzymuje mailem zestawienie z prośbą o płatność różnicy. Jest jednak również taka opcja, aby firma płaciła za wszystkie dania i różnicę pobierała pracowniom z pensji. Jednak nie często firmy decydują się na takie rozwiązanie.

Czy są koszty dostawy posiłków?

W Lunching nie ma kosztów dostawy, nawet przy pojedynczych zamówieniach. Pracowników nie ogranicza minimalna wartość zamówienia

Jak pracownik odbiera jedzenie w zakładzie pracy?

Pracownicy mają na Lunching swój numer klienta. Jeśli w pracy dysponują już swoimi numerami ID, możemy wprowadzić w Lunching te same numery. Tym właśnie numerem będzie opatrzone pudełko z posiłkiem każdego pracownika, które będzie czekać na niego o wybranej porze w miejscu odbioru, które nazywamy Lunchspotem.

Pracownik ma do wyboru tylko te godziny dostaw, które z Wami ustaliliśmy. Jeśli zespół pracuje na zmiany, najczęściej firmy określają trzy przerwy na posiłki. Kiedy jedzenie przyjeżdża, pracownik otrzymuje powiadomienie od Lunching i obiera swój posiłek.

W wielu firmach organizujemy posiłki dla kilku miejscowości jednocześnie. Na obszarze jednego zakładu może być również kilka budynków i hal. Mamy wówczas kilka Lunchspotów. Pełna lista ustalonych wcześniej punktów odbioru wyświetla się pracownikom, kiedy zakładają konto na Lunching. Już wtedy dokonują jednorazowego wyboru. Zamawiając jedzenie, nie muszą za każdym razem wpisywać miejsca odbioru, bo jest ono już przypisane do ich konta. Jeśli dany pracownik chce zamówić obiad do innego miejsca odbioru, nawet w innej miejscowości, musi jedynie przed wyborem posiłku wejść na swoje konto i wybrać odpowiednią lokalizację. To bardzo wygodne dla tych pracowników, którzy są w delegacji w innym oddziale. 

Jedzenie jest zostawiane w termicznych opakowaniach, tak, aby po odbiorze przez pracownika było nadal ciepłe.

Czy podpisując umową macie jakieś zobowiązania?

Od Lunching otrzymujecie fakturę za zrealizowane posiłki. A te realizujemy tylko wtedy, kiedy Wasi pracownicy zamawiają jedzenie z dostawą do zakładu pracy. Jeśli macie przestoje w produkcji, nie będzie zamówień, a Wasza firma nie ponosi żadnych kosztów. W Lunching nie ma abonamentu ani żadnych dodatkowych kosztów obsługi. Usługę można zawiesić na czas wakacji czy lockdownu.

Czy możecie wymienić dostawcę?

Może się zdarzyć tak, że dostarczane jedzenie przestanie pracownikom smakować lub po prostu się im znudzi. W takiej sytuacji Lunching w pierwszej kolejności rozmawia z dostawcą w celu poprawy jakości czy urozmaicenia menu. Gdy nie jesteśmy w stanie nic zrobić, poszukujemy nowego dostawcy, jeśli tylko w pobliżu jest dostępna inna oferta gastronomiczna. Czasami dobrym rozwiązaniem jest uruchomienie dwóch restauracji na raz, aby od początku pracownicy mogli mieć wybór.

Zapisz się do Newslettera

Webinary   ||   Raporty  ||   Wpisy i porady  ||   Ebooki  ||   Newsy branżowe

Przeczytaj również: