fbpx

Co zrobić, by wspólne zamawianie posiłków w firmie nie było problemem?

Autor artykułu:
zamawianie posiłków do biura
Spis treści:

Dostawcy błądzący po budynku firmy, nieustanne pukanie do drzwi przerywające pracę działu administracji/HR/office i pracownicy wiecznie szukający swojego obiadu. Znasz to? To znaczy, że w Twojej firmie zbiorowe zamawianie posiłków nie przebiega płynnie. Sprawdź, jak to zmienić.

Wspólne zamawianie posiłków w firmie może być ogromnym ułatwieniem dla pracowników, ale jednocześnie znacznym problemem i obciążeniem dla działu administracji. Jak zapewnić zatrudnionym osobom smaczne i pożywne lunche, nie zaburzając przy tym funkcjonowania całego biura?

Kiedy zamawianie posiłków przez pracowników może obciążać administrację?

Zamawianie obiadów do miejsca pracy pozornie ma same plusy. Z perspektywy pracownika takie rozwiązanie zapewnia niezbędną regenerację sił. Daje energię na nowe służbowe obowiązki! Zdejmuje też z barków pracownika konieczność wcześniejszego zaplanowania i przygotowania posiłku do pracy. Niestety często na tym kończą się zalety korzystania z usług zewnętrznych firm dostarczających jedzenie do biura.

Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę punkt widzenia działu administracji, czyli pracowników recepcji lub działu HR, który nierzadko ma swoją przestrzeń tuż przy wejściu do lokalu. To właśnie te osoby najczęściej zostają wyznaczone do odbierania zamówień od kurierów i dostawców. Problem staje się tym większy, im więcej zadań spoczywa tych pracownikach (często zajmują się oni np. także finansami).

Obciążenia administracyjne przy zamawianiu posiłków pojawiają się również wtedy, gdy kurierzy mogą swobodnie wejść do przestrzeni biurowej, ale kuchnia nie jest dokładnie oznaczona. Wówczas osobom dostarczającym posiłki nie pozostaje nic innego, jak zapytać o drogę pracowników, odrywając ich od służbowych obowiązków.

Wreszcie, korzystanie z różnorodnych benefitów żywieniowych (chociażby owocowych dni, kart przepłaconych, dofinansowań do posiłków w stołówce) często wiąże się ze złożoną biurokracją. Chociażby koniecznością sporządzania raportów, z pojedynczymi rozliczeniami każdego z zamawiających lunch lub pobieraniem wydanych przez pracowników kwot z pensji.

Wszystkie te czynności komplikują zarządzanie firmą, pochłaniając dodatkowy czas i energię.

Jak rozwiązać ten problem?

Kiedy pomyślisz o tych wszystkich trudnościach, w naturalny sposób nasuwa się pytanie: jak odciążyć administrację, nie rezygnując przy tym z prostego zamawiania posiłków dla biura? To oczywiste, że głodny pracownik staje się znacznie mniej efektywny, a jego satysfakcja z wykonywanych zadań drastycznie spada. Nie mówiąc już o motywacji! W Lunching.pl wzięliśmy pod uwagę wszystkie te problemy i wypracowaliśmy rozwiązania. Oferujemy możliwość zamawiania posiłków w ramach benefitu żywieniowego.

Uproszczony proces rozliczenia

W Lunching.pl maksymalnie skracamy proces rozliczenia. Choć dania są dostarczane do biur codziennie, jako przedsiębiorca dofinansowujący posiłki dla zatrudnionych przez siebie osób, regulujesz płatność raz w miesiącu, na podstawie jednej, zbiorczej faktury. Możesz zatem zapomnieć o pojedynczych raportach i pobieraniu środków z pensji.

Natomiast tę część kwoty, która nie podlega dofinansowaniu, rozliczamy bezpośrednio z pracownikiem. Raz w tygodniu, w piątek, otrzymuje on podsumowanie i rachunek za pośrednictwem aplikacji oraz na maila. Dzięki temu opłacanie posiłków staje się dziecinnie proste i zarazem bardzo wygodne.

Stałe i znane wszystkim miejsce odbioru posiłków

Dodatkowo, zamawiając posiłki w biurze z Lunching.pl, nie trzeba już martwić się o punkt odbioru, który może być trudny do znalezienia dla dostawcy i pracownika. Aby jak najbardziej ułatwić cały proces zamawiania i dostarczania jedzenia, wprowadziliśmy tzw. lunchspoty. To z góry ustalone, wyraźnie oznaczone miejsca w budynku, w których zostawiane są dostawy. Nie ma przy tym obaw, że pudełka zostaną pomylone – każde z nich oznaczane jest indywidualnym kodem osoby zamawiającej.

A co, jeśli Twoja firma ma oddziały w kilku budynkach na dużej przestrzeni? To my bierzemy na siebie logistykę. Zadbamy o to, by posiłki trafiły do każdego z Twoich oddziałów.

Co jeszcze usprawnia zamawianie posiłków z Lunching.pl?

Jeśli zaś zastanawiasz się przede wszystkim nad tym, jak uprościć zamawianie posiłków w biurze, by nie zajmowało ono cennego czasu pracowników, mamy dla ciebie kilka dodatkowych dobrych wiadomości.

Koniec z pytaniem „Co dziś jemy?” zadawanym przez cały dzień!

Od teraz wszyscy w Twojej firmie muszą podjąć decyzję do 10:45. Właśnie do tej godziny nasi dostawcy przyjmują zamówienia. Po upływie tego czasu myśli pracowników osób przestają krążyć wokół tematyki jedzenia, a oni sami mogą się skupić na tym, co dzieje się w biurze. Taki rytuał sprzyja wypracowaniu regularności i zdrowych nawyków żywieniowych.

Przypomnienia

Aby pracownicy na pewno nie zapomnieli o złożeniu zamówienia, Lunching.pl wysyła im powiadomienia w przeglądarce, bezpośrednio na telefon (jeśli użytkownik ma zainstalowaną aplikację mobilną) lub poprzez e-mail.

Nie przytłaczający, ale duży wybór

Menu Lunching.pl wyłącznie ze starannie wyselekcjonowanych restauracji, dzięki czemu wybór jest duży, ale nie przytłacza i nie powoduje większych rozterek. Dodatkowo Twoich pracownicy mogą nam zgłosić swoje ulubione restauracje. Postaramy się rozpocząć z nimi współpracę 😊

Chcesz dowiedzieć się, jak wprowadzić taki system zamawiania swoich posiłków w swojej firmie? Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy wspólnie wypracować!

Zapisz się do Newslettera

Webinary   ||   Raporty  ||   Wpisy i porady  ||   Ebooki  ||   Newsy branżowe

Przeczytaj również: