O FIRMIE
Greiner Packaging Sp. z o.o. zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych dla przemysłu spożywczego na rynki krajowe i zagraniczne. Jeden z oddziałów firmy mieści się w Grodzisku Mazowieckim, gdzie zatrudnionych jest około 150 pracowników. Z uwagi na wysoką konkurencję na tamtejszym rynku pracy, Greiner Packaging stawia w swojej kulturze organizacyjnej m.in. na rozbudowany onboarding i ofertę benefitową.
WYZWANIA
Do głównych przyczyn, dla których firma Greiner Packaging Sp. z o.o. zdecydowała się na wdrożenie benefitu lunchowego, należały:
rotacja pracowników – uzupełnienie szeroko zakrojonych działań w celu ustabilizowania fluktuacji
chęć poprawy poziomu wellbeingu pracowników
usprawnienie procesów rekrutacyjnych na wysoko konkurencyjnym rynku pracy
Dlaczego dofinansowanie posiłków? Dlatego, że pojawił się taki problem, z którym dosyć często spotykają się firmy produkcyjne. A mianowicie pracownicy, którzy przychodzą i szybko odchodzą z firmy. Oczywiście pierwsza myśl, jaka się pojawiła, to onboarding, ale nie tylko. Próbowaliśmy więc połączyć kilka elementów, bo miejscowość, gdzie położona jest nasza firma to taki minirynek gospodarczy, gdzie jedna fabryka graniczy z kolejną. Musimy więc proponować pracownikom coś wyjątkowego i oczywiście wspierać ich wellbeing.
Justyna Zdanowicz, HR Manager w Greiner Packaging
W trakcie wdrożenia benefitu natrafiliśmy na dodatkowe wyzwania i potrzeby:
- wyróżnienie w ramach benefitu pracowników w systemie zmianowym oraz z najdłuższym stażem pracy,
- bariera komunikacyjna – wdrożenie Lunching przypadało na wprowadzenie Polskiego Ładu, co niepotrzebnie wywołało obawy wśród pracowników.