fbpx

Jak Lunching zastąpił tradycyjną kantynę?

Wavin

Producent systemów instalacyjnych

480

pracowników

82%

korzystających
pracowników

O FIRMIE

Spółka Wavin – należąca do Grupy Orbia – odpowiedzialna jest za sektor budownictwa i infrastruktury. Firma przyczynia się do wzrostu jakości życia ludzi na całym świecie, tworząc zdrowe i zrównoważone środowisko. Wavin skupia swoją uwagę na innowacjach związanych z wodą – bezpieczniejszymi instalacjami do wody pitnej, sanitarnymi i instalacjami zapewniającymi miastom lepszą odporność na niedobory wody. Spółka inwestuje również w nowoczesne systemy ogrzewania i chłodzenia w budynkach (ICS – indoor climate solutions). Polski oddział mieści się w Buku i zatrudnia ponad 480 pracowników. Firma posiada rozbudowaną infrastrukturę, obejmującą aż 6 budynków, w której rozproszony jest cały zespół. Od 1992 roku na terenie zakładu działała stołówka pracownicza, która w ostatnich latach wymagała kosztownej modernizacji, a także generowała wysokie koszty miesięczne. Co istotne, firma Wavin zaangażowana jest w działania na rzecz ekologii, dlatego kluczowy jest dla niej dobór rozwiązań, które nie szkodzą środowisku.

WYZWANIA

Do kluczowych wyzwań w przypadku firmy Wavin należało:

Wysokie koszty związane z modernizacją oraz miesięcznym utrzymaniem stołówki

Zespół rozproszony
w 6 budynkach i na
home office

Konieczność zapewnienia zarówno posiłków regeneracyjnych, jak i benefitowych

Jednym z głównych powodów były koszty dotyczące utrzymania kantyny – obsługa i serwis. Koszty ponoszone przez Wavin z roku na rok były coraz wyższe, a nie przekładało się to na poprawę jakości i zwiększenie zainteresowania tym sposobem żywienia.

Mirosław Torchała, Specjalista ds. administracji w Wavin Polska S.A.

Po podjęciu współpracy rozpoznaliśmy dodatkowe potrzeby zarówno z perspektywy samych pracowników, jak i działu administracji:

 

Pracownicy

  • smaczne posiłki w przystępnych cenach,
  • dostęp do dań w trakcie zmian weekendowych i nocnych (stołówka była czynna od godziny 7 do 17)

Dział administracji

  • dodatkowe obowiązki związane z zamówieniem i rozliczeniem posiłków 
  • znalezienie rozwiązania wpisujące się w proekologiczną politykę firmy

 

Przygotowane rozwiązanie

Negocjacje z restauracjami

  • dostosowanie oferty do różnych potrzeb kulinarnych – m.in. w tym dania jarskie, dania kuchni tradycyjnej 
  • optymalizacja cen posiłków regeneracyjnych i benefitowych

Optymalizacja dostaw

  • dowóz zgodnie z harmonogramem przerw (10:30, 12:30 i 15:30) i zmian weekendowych
  • posiłki pakowane w termoboxach (dla utrzymania odpowiedniej temperatury)
  • bezkontaktowa dostawa do 7 lunchspotów na terenie firmy (możliwość wyboru dogodnego miejsca przez pracowników różnych działów)
  • wygodny system do koordynowania zamówień (zamiast Excela)

Wdrożenie usługi

  • system wpisany w działalność ekologiczną firmy (dostarczanie ściśle określonej liczby posiłków w biodegradowalnych opakowaniach).
  • udostępnienie aplikacji do zamawiania posiłków
  • 1 raport miesięczny w systemie kadrowo-płacowym

REZULTAT WDROŻENIA

Jakość posiłków w naszej firmie dzięki Lunching poprawiła się. Miałem od razu pozytywny odzew. Jest przede wszystkim większy wybór dań. Smak tych dań różni się od tych, które mieliśmy na typowej firmowej stołówce.

Mirosław Torchała, Specjalista ds. administracji w Wavin Polska S.A

Z dofinansowania posiłków posiłków za pomocą aplikacji Lunching korzysta obecnie x% pracowników firmy Wavin. Do kluczowych efektów wdrożenia usługi należą:

Harmonogram dostaw

dopasowany do kilku przerw w ciągu tygodnia i zmiany weekendowej

Specjalne menu

posiłki w negocjowanych cenach i bogaty wybór kuchni tradycyjnej/polskiej

Brak dodatkowych obowiązków dla HR

zamawianie po stronie pracownika, jeden raport w miesiącu i obsługa reklamacji po stronie Lunching

Brak konieczności modernizacji stołówki oraz kosztów stałych związanych z jej utrzymaniem

w Lunching płatność tylko za zamówione posiłki

Proekologiczne rozwiązanie

zmniejszenie ilości wyrzucanego jedzenia (niesprzedanego w stołówce) oraz dostawa posiłków w ekologicznych opakowaniach.

Ciepłe jedzenie to podstawa, ale dla mnie ważna jest też cała logistyka i organizacja pracy. Pracownicy korzystają z lokalnych stołówek, nie tracą czasu . Kanapka zjedzona na wózku widłowym czy przy stanowisku to nie jest to samo.

Mirosław Torchała, Specjalista ds. administracji w Wavin Polska S.A.

Skontaktuj się ze mną

Udało mi się wdrożyć benefit w firmie Wavin

Patryk Naspiński

Porozmawiajmy o wdrożeniu Lunching